Aστυνομικά νέα
Τέως Κιτίου: «Εξορίζεται» από τη Μητρόπολη, δεν θα ιερουργεί, «κουρεύεται» ο μισθός του
Πηγή: philenews.com
Ομόφωνα η Ιερά Σύνοδος «ξύρισε» κατά το ήμισυ τον μητροπολίτη τέως Κιτίου, ο οποίος, πέραν της ποινής της αργίας, «εξορίζεται» από τη μητρόπολη, ενώ δεν θα μπορεί πλέον να λειτουργεί και γενικά να μετέχει σε τελετουργικές πράξεις. Η «χάρη» που του κάνει η Ιερά Σύνοδος έγκειται στο ότι σε περίπτωση που επιθυμεί να κοινωνήσει, θα μπορεί να το κάνει, φορώντας πετραχήλι.
Ο μητροπολίτης τέως Κιτίου Χρυσόστομος θα πληρώνεται το 50% του μισθού εν ενεργεία μητροπολίτη, όπως προνοείται και στο Καταστατικό, ενώ ο μητροπολίτης Κιτίου Νεκτάριος, θα αναλάβει να του εξεύρει χώρο διαμονής. Άρα, εκτός από τον μισθό του, θα καλύπτονται και όλα τα έξοδα διαμονής του.
Όπως έγραψε από τις 20 Μαΐου 2021 ο «Φ», ο μητροπολίτης τέως Κιτίου εξακολουθούσε να διαμένει στη μητρόπολη, παρ’ όλον ότι τότε είχαν ήδη καταχωρισθεί εναντίον του δύο ποινικές υποθέσεις (για βιασμό και για σεξουαλική παρενόχληση). Η άρνηση του μητροπολίτη Χρυσοστόμου να εγκαταλείψει τη μητρόπολη είχε οδηγήσει τον νυν μητροπολίτη Νεκτάριο να μεταφέρει τα γραφεία της μητροπόλεως στο Πολιτιστικό Κέντρο της ιεράς μονής Αγίου Γεωργίου Κοντού. Μάλιστα, τότε, τοποθετήθηκαν και σχετικές πινακίδες οι οποίες κατηύθυναν τους πιστούς στην προσωρινή έδρα του νέου μητροπολίτη.
Χθες, ο γραμματέας της Ιεράς Συνόδου, Γιώργος Χριστοδούλου, μετά το πέρας της συνεδρίας του Σώματος, ανέφερε στους δημοσιογράφους, ότι η Ιερά Σύνοδος «εξουσιοδοτεί τον μητροπολίτη Κιτίου Νεκτάριο όπως εφαρμόσει τα όσα προνοούνται από το άρθρο 15 παράγραφος 2 του καταστατικού χάρτη για τη μεταστέγαση και τα δικαιώματά του (μητροπολίτη τέως Κιτίου, Χρυσόστομου)».
Στο άρθρο 15 (παράγραφος 2) του Καταστατικού αναφέρεται, πως «ο, λόγω καταδίκης, άνευ στερήσεως της ιεροσύνης, απομακρυνθείς αρχιερεύς λαμβάνει χορηγίαν, εκ του ταμείου της Επαρχίας, συνοδικώς οριζομένην, μέχρι του ημίσεος των εκάστοτε αποδοχών του εν ενεργεία αρχιερέως. Εις την περίπτωσιν καθαιρέσεως, η Ιερά Σύνοδος κέκτηται την διακριτικήν ευχέρειαν να εγκρίνει την χορήγησιν βοηθήματος μέχρι του ως άνω ορίου».
Συνοδικός, ερωτηθείς σχετικά από τον «Φ», ανέφερε πως ύστερα από την περίπτωση ιερέα ο οποίος καταδικάστηκε σε φυλάκιση για παρενόχληση κοπέλας (η οποία στη συνέχεια έθεσε τέρμα στη ζωή της) περιελήφθη στον Καταστατικό Χάρτη πρόνοια, με βάση την οποία, σε ανάλογες περιπτώσεις η Σύνοδος υιοθετεί και αποδέχεται τα πρακτικά του πολιτικού δικαστηρίου και κατ’ επέκταση και την απόφασή της Δικαιοσύνης. Σε παρατήρηση, ότι αφήνεται να αιωρείται το ενδεχόμενο της καθαίρεσης ή μη, ο Συνοδικός στον οποίον απευθύνθηκε ο «Φ» απάντησε με το εξής ερώτημα: «Ποιος λέει ότι το Εφετείο θα απαλλάξει τον μητροπολίτη και δεν θα του επιβάλει αυστηρότερη ποινή;».
Σε μια άλλη εξέλιξη, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίας της Ιεράς Συνόδου, μέλη της ζήτησαν εξηγήσεις για τις περιπτώσεις του αρχιμανδρίτη Παγκράτιου Μερακλή ο οποίος αιτήθηκε άρση της αργίας που του επεβλήθη το 1998 και του θεολόγου Ανδρέα Πιτσιλλίδη, ο οποίος με επιστολή του στην Ιερά Σύνοδο, ζήτησε άρση της αργίας που του επεβλήθη για θέσεις που εξέφραζε πέριξ θεολογικών ζητημάτων, για τα οποία η Εκκλησία της Κύπρου έχει διαφορετικές θέσεις.
Η Ιερά Σύνοδος θα καλέσει τους δύο να εμφανιστούν ενώπιον της, όχι για να τους δικάσει αλλά για να τους ζητήσει να ξεκαθαρίσουν κάποια ζητήματα ή και κενά, τα οποία μπορεί να τύχουν παρερμηνείας. Όπως πληροφορείται ο «Φ», παρ’ όλον ότι υπάρχει θετική διάθεση χειρισμού των δύο περιπτώσεων, διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν γκρίζες ζώνες οι οποίες πρέπει να φωτιστούν προτού γίνει το επόμενο βήμα, χωρίς να είναι τίποτε δεδομένο. Σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες του «Φ», στην περίπτωση του αρχιμανδρίτη Παγκράτιου Μερακλή, ο οποίος είχε ενταχθεί στην Εκκλησία προτού ενηλικιωθεί και σε γενικές γραμμές επέδειξε υπακοή στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου, ο δρόμος προς την αποκατάσταση είναι πιο βατός, χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει κατά πόσον σε περίπτωση άρσης της αργίας του θα μπορεί να εκτελεί όλα τα προβλεπόμενα καθήκοντα που αντιστοιχούν στο βαθμό του αρχιμανδρίτη. Όπως πληροφορείται ο «Φ», σημαντικό ρόλο στην απόφαση των Συνοδικών θα διαδραματίσει και το τι θα απαντήσει ο Παγκράτιος Μερακλής στις διευκρινίσεις/ ερωτήσεις των Συνοδικών.
Η περίπτωση του θεολόγου Ανδρέα Πιτσιλλίδη φαντάζει πιο περίπλοκη, αν και θα μπορούσε να έχει αίσια κατάληξη, αναλόγως των διευκρινίσεων που θα δώσει, εάν και εφόσον εμφανιστεί, τελικά, ενώπιον της Ιεράς Συνόδου. Όπως πληροφορείται ο «Φ», κάποιοι Συνοδικοί διέβλεψαν στην επιστολή–αίτηση για άρση του αφορισμού που απέστειλε ο θεολόγος, θέσεις «ναι μεν, αλλά», ενώ μέλη της Συνόδου εντόπισαν και μια λεπτομέρεια η οποία αγγίζει τα όρια της ουσίας. Συγκεκριμένα, πέραν του ότι δεν επιδεικνύει ξεκάθαρη μεταμέλεια, η επιστολή δεν φέρει την υπογραφή του θεολόγου, οπόταν το ερώτημα που εγείρεται είναι κατά πόσον όσα καταγράφονται υιοθετούνται από τον ίδιο ή αν την επομένη της άρσης της αργίας του, θα πει «δεν με δεσμεύουν». Βεβαίως, τα πιο πάνω είναι μεν θεωρητικά και μπορεί να μην εγερθεί ποτέ θέμα, αλλά μέλη της Ιεράς Συνόδου, θεωρούν ότι το τοπίο πρέπει να ξεκαθαρίσει πλήρως.
Κατά της διάρκεια της συνεδρίας της Ιεράς Συνόδου, πολίτες που συγκεντρώθηκαν έξω από την Αρχιεπισκοπή απαίτησαν καθαίρεση του μητροπολίτη Χρυσόστομου.