Τεχνολογία
30 χρόνια για το Game Boy
Τα παιχνίδια στο κινητό αποτελούν πλέον καθημερινότητα. Το πρώτο καθοριστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έγινε ωστόσο πριν από 30 χρόνια, όταν η Nintendo κυκλοφορούσε, μόνο στην ιαπωνική αγορά, το φορητό ηλεκτρονικό παιχνίδι Game Boy.
Με σημερινά τεχνολογικά κριτήρια η γκρι κονσόλα μοιάζει με τούβλο και τα ασπρόμαυρα γραφικά του τουλάχιστον αστεία. Το 1989 όμως το Game Boy ήταν επανάσταση, μιας και εκτός από τα παιδιά απευθύνονταν και σε ενήλικες, με παιχνίδια όπως το Tetris. Oι πωλήσεις της ιαπωνικής φορητής παιχνιδομηχανής άγγιξαν τα 120 εκατομμύρια συσκευές.
Την εποχή εκείνη το Game Boy δεν ήταν το μόνο φορητό ηλεκτρονικό παιγνίδι στην αγορά. Παρόμοιες συσκευές κυκλοφορούσαν τότε και από ανταγωνίστριες εταιρίες όπως η Sega και η Atari. Μόνο όμως η Nintendo είχε την τόλμη να ρίξει στην αγορά μια παιχνιδομηχανή που δεν έπαιρνε τεχνολογικά ρίσκα, αλλά στηριζόταν πάνω σε μια αξιόπιστη και δοκιμασμένη τεχνολογία. Έτσι για παράδειγμα η οθόνη ήταν ασπρόμαυρη με ανάλυση μόλις 160 x 144 πίξελ. Σήμερα ακόμα και ένα εικονίδιο εφαρμογής στο iPhone διαθέτει ανάλυση 180 x 180. Ακριβώς όμως επειδή η ανάλυση της LCD του Game Boy ήταν χαμηλή ακόμα και για τα δεδομένα της εποχής, οι μπαταρίες άντεχαν πολύ, προς μεγάλη ικανοποίηση των χρηστών.
Mε δύο Game Boy η Nintendo διασφάλισε τα δικαιώματα για το Tetris
Πατέρας της διάσημης παιχνιδομηχανής είναι ο ιάπωνας Γκούνπεϊ Γιοκόι, ο οποίος εργαζόταν ήδη από τη δεκαετία ΄60 στην Nintendo ως συντηρητής μηχανών που κατασκεύαζαν τράπουλες παιχνιδιών. Μερικά χρόνια πριν από το Game Boy κατασκεύασε το Game & Watch που περιείχε διάφορα σχετικά απλά παιχνίδια και πούλησε περισσότερες από 40 εκ. συσκευές. Το μειονέκτημά του σε σύγκριση με το Game Boy ήταν ότι δεν έδινε τη δυνατότητα στον χρήστη να αγοράσει επιπλέον παιχνίδια και να τα παίξει στην υπάρχουσα συσκευή.
Ίσως το μεγαλύτερο εμπορικό πλεονέκτημα του Game Boy ήταν ότι περιείχε στον αρχικό του εξοπλισμό το Tetris, το οποίο λάτρεψαν όσοι αγόρασαν την παιχνιδομηχανή. Οι άνθρωποι της Nintendo σε αναζήτηση ενός πρωτότυπου παιχνιδιού εντόπισαν στην τότε Σοβιετική Ένωση έναν προγραμματιστή από τη Μόσχα που είχε δημιουργήσει το μετέπειτα διάσημο παιχνίδι με τα τουβλάκια. Για να διασφαλίσουν τα δικαιώματα από τον Ρώσο προγραμματιστή απλά του χάρισαν δύο Game Boy για τα παιδιά του.
ΠΗΓΗ: DW